ZÁVAZNÉ PODMÍNKY K ÚČASTI - Mezinárodní pivní festival 2025
DEFINICE POJMŮ
„akce“ či „výstava“ - konkrétní akce s názvem uvedeným v závazné přihlášce k dané akci s termínem a místem konání uvedeném v závazné přihlášce k dané akci;
„cena speciálních služeb“ – cena za speciální služby dle cenové nabídky organizátora akceptované účastníkem;
„doba trvání akce“ – doba trvání akce (termín akce) je uvedena v závazné přihlášce k dané akci a v ORGANIZAČNÍCH POKYNECH K AKCI;
„druh prostoru akce“ či „druh plochy“ – rozčlenění plochy na typy ploch (např. v pavilonu, v exteriéru) a do sektorů (např. sektor A, sektor B, Mírové náměstí apod.), jak je uvedeno v závazné přihlášce;
„e-mailová adresa organizátora“ - e-mailová adresa s doménou @mkz.ltm.cz či @zahrada-cech.cz;
„e-mailová adresa pro přihlášky“ - info@zahrada-cech.cz;
„expozice“ - využití plochy účastníka pro vystavování, předvádění, nabízení, prodávání či jakékoli jiné poskytování či prezentování sortimentu dle uzavřené smlouvy o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb;
„garant pavilonu“ či „garant“ - kontaktní osoba organizátora pro konkrétní pavilon, resp. úsek prostorů akce; osoba garanta je označena (zpravidla štítkem/jmenovkou), kontaktní údaje (tel. číslo) na garanta jsou uvedeny (vyvěšeny) v dotčených prostorách akce;
„manažer výstavy“ - kontaktní osoba organizátora akce uvedená pro danou akci na závazné přihlášce;
„ObčZ“ - zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů;
„organizátor“ či „pořadatel“ - Městská kulturní zařízení v Litoměřicích, příspěvková organizace, se sídlem Litoměřice, Na Valech 2028, PSČ 412 01, IČO: 44557141, DIČ: CZ44557141, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Krajským soudem v Ústí nad Labem, oddíl Pr., vložka 1173;
„plocha účastníka“ - plocha, příp. prostor – stánek, poskytnutá účastníkovi a specifikovaná druhem plochy a rozsahem (m2/množstvím kusů) dle uzavřené smlouvy o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb (tj. dle potvrzené závazné přihlášky, v případě modifikace závazné přihlášky zájemce vč. úprav dle modifikace stanovené organizátorem, resp. dle zájemcem vybrané modifikace);
„prostor akce“ - areál výstaviště Zahrada Čech v Litoměřicích či jiné prostory uvedené v závazné přihlášce k dané akci;
„referent výstavy“ - kontaktní osoba organizátora akce uvedená pro danou akci na závazné přihlášce; manažer výstavy a referent výstavy mají ve vztahu k akci, vč. komunikace se zájemcem/účastníkem, apod. shodné pravomoci, jedná se o interní rozlišení osob na straně organizátora;
„sjednaná cena“ - částka tvořená součtem jednotkových cen vynásobených jejich množstvím za všechny sjednané položky zahrnující případný registrační poplatek (registrační poplatek není stanoven pro všechny akce), cenu za poskytnutí plochy účastníka, cenu za poskytnutí základních služeb a v případě sjednaných speciálních služeb též ceny těchto speciálních služeb; organizátor vystaví účastníkovi na sjednanou cenu zálohový daňový doklad, organizátor je přitom oprávněn vystavit zvlášť (samostatně) zálohový daňový doklad na sjednanou cenu bez ceny speciálních služeb a zálohový daňový doklad na cenu speciálních služeb (dále jen „zálohová faktura“);
„smlouva o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb“ či „smlouva“- 1) organizátorem potvrzená závazná přihláška nebo 2) v případě organizátorem navrhované modifikace závazné přihlášky zájemce (zejm. ohledně druhu a velikosti požadované plochy, základních služeb či sortimentu) i) v případě organizátorem jednoznačně stanovené modifikace závazná přihláška zájemce vč. úprav dle modifikace stanovené organizátorem, nebylo-li uzavření smlouvy zájemcem ve stanovené lhůtě odmítnuto, nebo ii) v případě variant modifikace závazná přihláška zájemce vč. úprav dle zájemcem vybrané modifikace;
„sortiment“ či „exponáty“ – předváděné, vystavované, nabízené, prodávané či jakkoli jinak poskytované či prezentované zboží, služby, zaměření či obor vzdělání, kulturních, sportovních či jiných aktivit, apod. odsouhlasené organizátorem dle uzavřené smlouvy o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb; pro vyloučení pochybností se uvádí, že jakékoli ustanovení (ujednání) týkající se sortimentu se v plném rozsahu vztahuje též na exponáty a naopak;
„speciální služby“ - speciální služby poskytované či zajišťované ze strany organizátora nad rámec základních služeb zahrnující např. stavbu stánku, úklid plochy účastníka, služby bezpečnostní agentury, poskytnutí mobiliáře, inventáře či jiného vybavení, apod.; zájemce/účastník není povinen tyto speciální služby poptat u organizátora a organizátor není povinen tyto speciální služby poskytnout - speciální služby jsou poskytovány pouze v případě, že se organizátor s účastníkem dohodnou na rozsahu a ceně speciálních služeb, a to za předpokladu plné úhrady ceny speciálních služeb organizátorovi před jejich poskytnutím;
„účastník“ či „vystavovatel“ – osoba uvedená v závazné přihlášce, s níž byla uzavřena smlouva o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb; pro vyloučení pochybností se uvádí, že jakékoli ustanovení (ujednání) týkající se účastníků se v plném rozsahu vztahuje též na vystavovatele a naopak, není-li výslovně uvedeno jinak;
„výstaviště“ - areál výstaviště Zahrada Čech v Litoměřicích
„zájemce“ - osoba uvedená v závazné přihlášce doručené organizátorovi;
„základní služby“ – základní služby uvedené v kalkulaci ceny v závazné přihlášce zahrnující zejména přívod elektrického proudu, připojení vody a odpadu, parkování (jednotlivé akce nemusí zahrnovat veškeré uvedené základní služby), a to v rozsahu dle uzavřené smlouvy o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb (tj. dle potvrzené závazné přihlášky, v případě modifikace závazné přihlášky zájemce vč. úprav dle modifikace stanovené organizátorem, resp. dle zájemcem vybrané modifikace); ceny za základní služby uvedené v kalkulaci ceny představují paušální částku za připojení vč. odběru el. energie/vody za celou dobu trvání akce;
„závazná přihláška“ – přihláška na konkrétní akci s názvem uvedeným v závazné přihlášce k dané akci s termínem a místem konání uvedeném v závazné přihlášce k dané akci;
„zřizovatel“ - Město Litoměřice, IČO: 00263958, sídlo Mírové náměstí 15/7, 412 01 Litoměřice
PŘIHLÁŠKA
Závazná přihláška na akci je uveřejňována na webových stránkách organizátora. Závaznou přihlášku na akci může dále organizátor poskytnout (zpřístupnit) potenciálním zájemcům o účast na akci zejména v rámci prezentace organizátora (např. výjezdní výstava organizátora), příp. v rámci prohlídky výstaviště, apod.
V případě zájmu o účast na akci zájemce doručí organizátorovi řádně vyplněnou závaznou přihlášku k dané akci, a to na e-mailovou adresu pro přihlášky (zájemce si stáhne závaznou přihlášku z webových stránek organizátora, tuto vytiskne a vyplní, a naskenovanou odešle na příslušný e-mail pro přihlášky), případně závaznou přihlášku vyplní a odešle přímo z webového prohlížeče (tato varianta je přístupná pouze pro některé akce), případně vyplněnou závaznou přihlášku předá organizátorovi v listinné podobě v rámci prezentace organizátora či předem sjednané prohlídky výstaviště, apod. (viz předchozí odstavec).
Zájemce je závaznou přihláškou doručenou organizátorovi vázán, a to po dobu 30 dnů ode dne doručení závazné přihlášky organizátorovi, v níž organizátor závaznou přihlášku zájemce potvrdí, příp. navrhne modifikaci, nebo odmítne; nepotvrdí-li organizátor v této lhůtě závaznou přihlášku jednoznačným úkonem (jednáním), příp. neuvede-li v této lhůtě požadované modifikace, platí, že závazná přihláška zájemce byla odmítnuta.
Závazná přihláška zájemce doručená organizátorovi je pro zájemce závazná i v případě, že se organizátor se zájemcem/účastníkem nedohodnou na rozsahu a ceně speciálních služeb poptaných zájemcem/účastníkem. Jakékoli požadavky či informace uvedené zájemcem v závazné přihlášce v poznámce nejsou pro organizátora závazné a nemají vliv na uzavření smlouvy o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb.
V případě, že organizátor závaznou přihlášku zájemce akceptuje co do požadavků zájemce na plochu (druh a velikost) a základní služby, doručí organizátor zájemci potvrzení závazné přihlášky na e-mail zájemce uvedený v závazné přihlášce. Doručením potvrzení závazné přihlášky zájemci je uzavřena smlouva o užívání ploch a poskytnutí souvisejících služeb na danou akci. Konkrétní umístění plochy v rámci druhu plochy je určeno organizátorem až následně, organizátor v tomto ohledu není povinen přihlédnout k požadavkům zájemce. V případě zájmu a možnosti organizátora poskytnout účastníkovi speciální služby (poptávku speciálních služeb uvádí zpravidla již zájemce v závazné přihlášce v poznámce) připraví (zpracuje) organizátor individuální cenovou nabídku; organizátor není povinen do nabídky zahrnout veškeré poptané speciální služby, resp. organizátor není povinen nabídnout žádné speciální služby. Cenovou nabídku speciálních služeb organizátor doručí zájemci/účastníkovi následně (tj. cenová nabídka nemusí být a zpravidla není doručena spolu s potvrzením závazné přihlášky). Speciální služby jsou účastníkovi poskytovány pouze v případě, že se organizátor s účastníkem dohodnou na rozsahu a ceně speciálních služeb (účastník je povinen organizátorovi zaslat e-mail se sdělením, zda cenovou nabídku organizátora akceptuje či odmítá, nedohodnou-li se strany v konkrétním případě jinak), a to v rozsahu dle cenové nabídky organizátora akceptované účastníkem a za předpokladu plné úhrady ceny speciálních služeb organizátorovi před jejich poskytnutím.
V případě, že organizátor nemůže splnit veškeré požadavky zájemce ohledně plochy (např. druh a velikost plochy, její umístění apod.) či základních služeb, zejm. s ohledem na již vyčerpanou kapacitu dané plochy či základních služeb, či organizátor v plném rozsahu neakceptuje specifikaci sortimentu uvedenou v závazné přihlášce, je závazná přihláška zájemce doručená organizátorovi pro zájemce závazná s těmito právy organizátora a zájemce: Organizátor v e-mailu doručeném zájemci uvede navrhovanou i) jednoznačně stanovenou modifikaci závazné přihlášky nebo ii) varianty modifikace závazné přihlášky (zejm. ohledně druhu a velikosti plochy, základních služeb či ohledně sortimentu).
V případě jednoznačně stanovené modifikace závazné přihlášky ze strany organizátora (tj. stanovení konkrétního druhu a/nebo velikosti plochy, úpravy rozsahu konkrétních základních služeb a/nebo specifikace sortimentu, např. zákaz konkrétního sortimentu) je zájemce oprávněn uzavření smlouvy o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb odmítnout a toto odmítnutí ve lhůtě tří dnů ode dne doručení modifikace organizátora doručit organizátorovi (postačí e-mailem). Smlouva o užívání ploch a poskytnutí souvisejících služeb na danou akci je uzavřena marným uplynutím stanovené lhůty (v případě, že zájemce v této lhůtě doručí organizátorovi potvrzení modifikace stanovené organizátorem je smlouva uzavřena již doručením takového potvrzení organizátorovi), a to ve znění závazné přihlášky zájemce vč. úprav dle modifikace stanovené organizátorem. Je-li ve stanovené lhůtě organizátorovi doručeno odmítnutí uzavření smlouvy ze strany zájemce (zájemce je tak oprávněn učinit pouze v případě navrhované modifikace závazné přihlášky organizátorem), závazná přihláška zájemce se ruší a smlouva není uzavřena.
V případě variant modifikace závazné přihlášky ze strany organizátora (např. organizátor dá zájemci na výběr z více druhů plochy) je zájemce povinen ve lhůtě tří dnů ode dne doručení variant modifikace organizátora doručit organizátorovi (postačí e-mailem) sdělení, v němž zvolí vybranou modifikaci. Smlouva o užívání ploch a poskytnutí souvisejících služeb na danou akci je uzavřena doručením organizátorovi sdělení zájemce s výběrem modifikace, a to ve znění závazné přihlášky zájemce vč. úprav dle zájemcem vybrané modifikace (zájemce je oprávněn zvolit pouze jednu z variant modifikace s tím, že byla-li současně organizátorem stanovena modifikace ohledně sortimentu, platí ve vztahu k sortimentu modifikace stanovená organizátorem). Není-li ve stanovené lhůtě organizátorovi doručeno sdělení zájemce se zvolením vybrané modifikace nebo je-li organizátorovi doručeno odmítnutí uzavření smlouvy ze strany zájemce (zájemce je tak oprávněn učinit pouze v případě navrhované modifikace závazné přihlášky organizátorem), závazná přihláška zájemce se ruší a smlouva není uzavřena.
Konečné rozhodnutí o přijetí závazné přihlášky zájemce provádí výhradně organizátor; organizátor není povinen závaznou přihlášku zájemce přijmout a potvrdit ani jednat o modifikaci závazné přihlášky, a je oprávněn závaznou přihlášku zájemce odmítnout z jakéhokoli důvodu (zejména v případě nevhodnosti sortimentu s ohledem na tematické zaměření akce, porušení povinností ze strany zájemce při předchozích či jiných akcích organizátora, nedostavení se na jinou akci, na níž měl zájemce s organizátorem uzavřenou smlouvu, existence splatného dluhu vůči organizátorovi, apod.).
Lhůty k odmítnutí modifikace stanovené organizátorem či sdělení zájemcem vybrané modifikace je organizátor oprávněn v konkrétním případě prodloužit a/nebo zkrátit s ohledem na (nadcházející) termín akce.
Organizátor účastníkovi vystaví a doručí zálohovou fakturu, příp. samostatně zálohovou fakturu na sjednanou cenu bez ceny speciálních služeb a zálohovou fakturu na cenu speciálních služeb. V případě prodlení účastníka se zaplacením sjednané ceny ve lhůtě splatnosti stanovené na zálohové faktuře zaniká platnost a účinnost smlouvy o užívání prostor a poskytnutí souvisejících služeb na danou akci počátkem 11. (jedenáctého) dne prodlení účastníka se zaplacením sjednané ceny (rozvazovací podmínka), ledaže organizátor v této lhůtě učiní výzvu k zaplacení (postačí e-mailem na adresu účastníka uvedenou v závazné přihlášce), jíž účastníku určí dodatečnou lhůtu k zaplacení. V takovém případě platnost a účinnost smlouvy o užívání prostor a poskytnutí souvisejících služeb na danou akci zaniká až marným uplynutím této dodatečné lhůty k zaplacení. V případě prodlení účastníka s úhradou ceny speciálních služeb není organizátor po dobu prodlení účastníka povinen speciální služby poskytovat s tím, že počátkem 11. (jedenáctého) dne prodlení účastníka se zaplacením ceny speciálních služeb zaniká jakýkoli závazek organizátora poskytnout speciální služby, v ostatním rozsahu zůstává platnost a účinnost uzavřené smlouvy o užívání prostor a poskytnutí souvisejících služeb na danou akci nedotčena. Ohledně poskytnutí dodatečné lhůty k zaplacení platí pro cenu speciálních služeb obdobně výše uvedené k placení sjednané ceny.
Uzavřenou smlouvou o užívání ploch a poskytnutí souvisejících služeb organizátor přenechává účastníkovi k úplatnému dočasnému užívání plochu účastníka v prostoru akce na dobu trvání akce, a to pro účel expozice, a zavazuje se poskytnout účastníkovi sjednané základní služby, a případně sjednané speciální služby, a účastník se zavazuje organizátorovi zaplatit sjednanou cenu (blíže viz cena a platební podmínky).
Poptá-li účastník kdykoli následně další služby nad rámec již sjednaných služeb, není organizátor povinen účastníkovi takové služby poskytnout, pro sjednání takovýchto dalších služeb platí přiměřeně ustanovení o speciálních službách. Souhlasí-li organizátor s poskytnutím jakýchkoli dalších služeb, zavazuje se účastník tyto další služby zaplatit organizátorovi ve výši a dle pokynu organizátora; v případě služeb poptaných na místě v době trvání akce je organizátor oprávněn s ohledem na cenu služby vystavit místo faktury příjmový pokladní doklad, ceník organizátora je přístupný na akci). Prodlením účastníka se zaplacením takovýchto dalších služeb organizátorovi zaniká jakákoli povinnost organizátora takovéto služby účastníkovi poskytnout, tím není dotčena platnost a účinnost uzavřené smlouvy o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb.
Tematickou náplň a zaměření akce určuje pořadatel (organizátor). Účastník se zavazuje dodržovat tyto ZÁVAZNÉ PODMÍNKY K ÚČASTI, ORGANIZAČNÍ POKYNY K AKCI a v případě akce konané na výstavišti PROVOZNÍ ŘÁD VÝSTAVIŠTĚ s tím, že tyto dokumenty - ZÁVAZNÉ PODMÍNKY K ÚČASTI, ORGANIZAČNÍ POKYNY K AKCI a v případě akce konané na výstavišti PROVOZNÍ ŘÁD VÝSTAVIŠTĚ tvoří součást smlouvy o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb a doručením závazné přihlášky organizátorovi zájemce/účastník potvrzuje, že se s těmito dokumenty v plném rozsahu seznámil a zavazuje se je dodržovat. Dále se účastník zavazuje dodržovat též Požární a bezpečnostní pokyny jednotlivých akcí a veškeré pokyny organizátora týkající se akce; má-li účastník za to, že pokyny organizátora jsou nevhodné, je povinen na toto organizátora upozornit. Bez souhlasu organizátora není účastník oprávněn smlouvu ani jednotlivá práva a povinnosti z ní vyplývající převést a/nebo postoupit na třetí osobu.
VÝSTAVNÍ PLOCHA - PLOCHA ÚČASTNÍKA
O konkrétním umístění plochy účastníka v rámci prostoru akce, a to konkrétně v rámci druhu prostoru akce specifikovaného (uvedeného) ve smlouvě, rozhoduje organizátor, a to zejména s ohledem na tematické členění akce, vhodnost místa, celkové uspořádání expozice a její estetickou úroveň; konkrétní umístění plochy účastníka sdělí organizátor účastníkovi e-mailem zaslaným na adresu účastníka uvedenou v závazné přihlášce. Organizátor je oprávněn kdykoli před zahájením realizace (montáže) expozic změnit konkrétní umístění plochy účastníka v rámci druhu prostoru akce specifikovaného (uvedeného) ve smlouvě, v této souvislosti účastníkovi nevzniká jakýkoli nárok na slevu či jakékoli jiné odškodnění. Přidělenou plochu účastníka ani její část nelze bez předchozího písemného souhlasu organizátora ze strany účastníka rozšiřovat ani měnit, ani poskytnout nebo přenechat k užívání třetí osobě ani umožnit třetí osobě bezesmluvní užívání plochy účastníka či její části, a to ani dočasně a ani bezúplatně.
Účastník je povinen užívat plochu účastníka i prostory akce řádně vždy tak, aby nedocházelo k poškození majetku organizátora, zřizovatele či jakýchkoli třetích osob v prostoru akce.
Účastník není oprávněn uskladňovat vybavení, zařízení, materiál, sortiment či jakékoli jiné věci v prostoru akce mimo plochu účastníka. Účastník nesmí v prostoru akce skladovat nebo přechovávat jakékoli hořlavé, výbušné, jedovaté ani nebezpečné látky vyjma organizátorem odsouhlaseného sortimentu.
SORTIMENT/EXPONÁTY
Účastník se na akci zavazuje vystavovat, předvádět, nabízet, prodávat či jakkoli jinak poskytovat či prezentovat (též jen „poskytovat/prezentovat“) pouze sortiment, který byl organizátorem odsouhlasen v uzavřené smlouvě, tedy sortiment uvedený v potvrzené závazné přihlášce případně včetně modifikace stanovené organizátorem, byla-li organizátorem stanovena modifikace závazné přihlášky ve vztahu k sortimentu. Účastník akce je povinen seznam veškerého sortimentu uvést do závazné přihlášky, jakékoli změny sortimentu jsou přípustné pouze po předchozím schválení (alespoň e-mailem) ze strany organizátora akce.
Sortiment musí odpovídat tematické náplni a zaměření akce a být v plném souladu s požadavky na sortiment dle těchto ZÁVAZNÝCH PODMÍNEK K ÚČASTI, PROVOZNÍM ŘÁDEM VÝSTAVIŠTĚ a obecně závaznými právními předpisy. Účastník není oprávněn na akci poskytovat/prezentovat sortiment, který může jakkoli ohrozit či poškodit majetek organizátora, zřizovatele či třetích osob nebo ohrozit či způsobit újmu na životě či zdraví jakýchkoli osob na akci, omamné a psychotropní látky, zbraně, střelivo, výbušniny, a dále v případě vánočních trhů a rozsvěcení vánočního stromu též svařené víno.
Účastník bere na vědomí, že mezi návštěvníky akcí jsou též osoby mladší 18 let. Účastník se v této souvislosti zavazuje dodržovat veškeré obecně závazné předpisy týkající se zákazu podávání alkoholických nápojů či jiných látek, jejichž podávání je osobám do 18 let zakázáno, osobám mladším 18 let.
Účastník není oprávněn užívat plochu účastníka k jiným účelům než poskytovat/prezentovat pouze sortiment dle předchozích odstavců tohoto oddílu SORTIMENT/EXPONÁTY.
Účastník není oprávněn užívat plochu mimo sjednanou dobu (doba, kdy jsou prostory akce přístupné pro účastníka) a současně účastník není oprávněn uzavřít či vyklízet svou expozici před skončením návštěvní (otevírací) doby pro veřejnost (blíže viz oddíl VÝSTAVBA EXPOZIC, PRŮBĚH A UKONČENÍ AKCE a ORGANIZAČNÍ POKYNY K AKCI).
Účastník (vč. všech osob na straně účastníka) je povinen chovat se a jednat s návštěvníky akce jakož i s ostatními účastníky akce a osobami na straně organizátora či zřizovatele důstojně, slušně a reprezentativně s ohledem na tematické zaměření akce, pro účastníka platí zákaz účasti na akci, zejm. poskytovat/prezentovat sortiment, pod vlivem alkoholu či jiných návykových či omamných látek.
Účastník bere na vědomí a souhlasí s tím, že organizátor, resp. zaměstnanci organizátora či osoby pověřené organizátorem, mohou kdykoliv v průběhu trvání akce provést kontrolu expozice vč. sortimentu a/nebo užívání plochy účastníka včetně chování účastníka (osob na straně účastníka). Účastník se zavazuje umožnit organizátorovi provedení této kontroly a poskytnout organizátorovi veškerou součinnost při provádění této kontroly.
V případě, že účastník bude poskytovat/prezentovat jiný než organizátorem odsouhlasený sortiment či sortiment nesplňující požadavky dle tohoto oddílu SORTIMENT/EXPONÁTY a/nebo užívat plochu účastníka v rozporu se smlouvou a/nebo se bude nevhodně chovat (zejm. nevhodně, např. vulgárně, jednat s návštěvníky akce či bude zjevně pod vlivem alkoholu, apod.), bude na tuto skutečnost organizátorem upozorněn (postačí ústně) a je povinen okamžitě zjednat nápravu, zejména přestat jakkoli poskytovat/prezentovat sortiment, o němž tak organizátor stanoví, zdržet se sklízení expozice, zdržet se nevhodného chování vůči návštěvníkům, apod.
V případě zjištění opakovaného porušení povinnosti účastníka poskytovat/prezentovat sortiment v souladu dle tohoto oddílu SORTIMENT/EXPONÁTY se účastník zavazuje zaplatit organizátorovi smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každé jednotlivé porušení takové povinnosti s tím, že v případě trvajícího prodlení (porušování povinností) se za každé jednotlivé porušení považuje každá jedna započatá hodina, v níž porušení povinnosti trvá.
Organizátor je dále oprávněn v případě zjištění opakovaného porušení povinnosti účastníka poskytovat/prezentovat sortiment dle tohoto oddílu SORTIMENT/EXPONÁTY, vypovědět smlouvu (postačí ústně na místě), a to bez výpovědní doby, tj. okamžitě vyloučit tohoto účastníka z akce. Účastník je povinen na základě výzvy organizátora (postačí ústně) v souvislosti s výpovědí smlouvy ihned uzavřít svou expozici a ukončit poskytování/ prezentaci sortimentu, akci okamžitě opustit a plochu účastníka následně vyklidit dle pokynů organizátora. V tomto případě nepřísluší účastníkovi žádný nárok na jakoukoli slevu ze sjednané ceny, vrácení zaplacené sjednané ceny, zproštění jeho závazku zaplatit sjednanou cenu ani náhradu jakýchkoli vzniklých škod s tím, že účastník se pro tento případ jakýchkoli nároků na slevu, vrácení zaplacené sjednané ceny či jakékoli škody vzdává.
V případě zjištění nevhodného chování účastníka (osoby na straně účastníka), zejm. v případě nevhodného (např. vulgárního) jednání s návštěvníky akce či jinými účastníky akce či v případě, že dotčená osoba bude pod vlivem alkoholu či jiných návykových či omamných látek, je účastník (dotčená osoba na straně účastníka) povinen na základě výzvy organizátora (postačí ústně) prostory akce okamžitě opustit, jinak bude vyveden (jedná-li se o jedinou osobu na straně účastníka, je tato povinna expozici účastníka uzavřít); nedohodne-li se organizátor s účastníkem v konkrétním případě jinak, není takto vykázaná osoba oprávněna se do prostor akce dotčený den již vrátit. V tomto případě nepřísluší účastníkovi žádný nárok na jakoukoli slevu ze sjednané ceny, vrácení zaplacené sjednané ceny, zproštění jeho závazku zaplatit sjednanou cenu ani náhradu jakýchkoli vzniklých škod s tím, že účastník se pro tento případ jakýchkoli nároků na slevu, vrácení zaplacené sjednané ceny či jakékoli škody vzdává.
Účastník akce plně odpovídá za své exponáty (sortiment) a jakékoli věci účastníka i osob na straně účastníka vč. osobních věcí. Účastník je povinen si na své náklady zabezpečit veškeré věci a majetek (vč. sortimentu a osobních věcí) vnesený kteroukoli z osob na straně účastníka do prostor akce před ztrátou (vč. odcizení) či poškozením, a to i v době, kdy není akce otevřena (přístupná) pro veřejnost a kdy není přístupná ani pro účastníka. Organizátor nenese odpovědnost za jakékoli zařízení, vybavení či jiné věci účastníka, ani za majetek a jakékoli věci vnesené kteroukoli z osob na straně účastníka do prostoru akce, a to včetně uskladněného sortimentu, zejm. neodpovídá za ztráty, odcizení, poškození nebo zničení zařízení/vybavení expozice, sortimentu či osobních věcí; příslušné pojištění těchto věcí (majetku) si na své náklady sjedná účastník. Ohledně ostrahy výstaviště organizátor upozorňuje účastníka, že ostraha výstaviště je zajištěna pouze v nočních hodinách (oplocený areál výstaviště je uzamčen, jednotlivé pavilony jsou uzamčeny), v době návštěvní (otevírací) doby pro veřejnost ani v době otevření prostor akce pro účastníky akce ostraha výstaviště zajištěna není.
Návoz a odvoz zařízení/vybavení expozice vč. sortimentu se řídí pokyny organizátora v ORGANIZAČNÍCH POKYNECH K AKCI. Před skončením návštěvní (otevírací) doby pro veřejnost je zakázáno uzavření či vyklízení expozice, účastník má tak povinnost dodržet otevírací dobu akce pro veřejnost a poskytovat/prezentovat sortiment po celou tuto dobu (dále viz oddíl VÝSTAVBA EXPOZIC, PRŮBĚH A UKONČENÍ AKCE).
CENA A PLATEBNÍ PODMÍNKY
Účastník akce se zavazuje zaplatit pořadateli sjednanou cenu do dne splatnosti uvedeného na zálohové faktuře vystavené organizátorem akce, vždy však před registrací účastníka akce. V případě, že organizátor vystaví samostatnou zálohovou fakturu na cenu speciálních služeb, musí být cena speciálních služeb uhrazena do dne splatnosti uvedeného na zálohové faktuře, vždy však před zahájením poskytování služeb. Sjednaná cena, resp. cena speciálních služeb, se hradí na bankovní účet organizátora uvedený na zálohové faktuře, není-li ohledně ceny speciálních služeb stanoveno jinak. Zálohová faktura bude zaslána účastníkovi na e-mail uvedený v hlavičce závazné přihlášky. Účastník je povinen uvádět správné údaje týkající se e-mailové adresy a e-mailovou schránku si pravidelně kontrolovat. Účastník bere na vědomí a souhlasí s rozvazovací podmínkou v případě prodlení účastníka se zaplacením, jak je uvedena výše v oddíle PŘIHLÁŠKA. PLATBA ZÁLOHOVÉ FAKTURY V HOTOVOSTI NA MÍSTĚ AKCE NENÍ POVOLENA! V případě sjednaných speciálních služeb musí být cena speciálních služeb uhrazena před zahájením poskytování služeb. V případě sjednání dalších služeb na místě v době trvání akce, musí být platba za tyto další služby organizátorovi uhrazena ihned na místě v hotovosti, je-li to v souladu s obecně závaznými právními předpisy (organizátor vystaví příjmový pokladní doklad). Organizátor provede konečné vyúčtování sjednané ceny formou závěrečné faktury vystavené organizátorem (organizátor je oprávněn vystavit samostatnou fakturu pro speciální služby); v této faktuře budou zúčtovány předchozí platby dle zálohové faktury (příp. zálohových faktur), účastník je povinen zaplatit případné nedoplatky ve lhůtě splatnosti uvedené na této závěrečné faktuře.
Ceny (částky) uvedené v kalkulaci v závazné přihlášce jsou vždy stanoveny na celou dobu akce (plocha účastníka vč. základních služeb je organizátorem vždy poskytována na celou dobu trvání akce a tyto nelze ze strany účastníka objednat pouze pro část doby trvání akce, není-li organizátorem výslovně umožněno jinak). Cena za poskytnutí plochy zahrnuje úplatu za přenechání plochy účastníka k dočasnému užívání, propagaci akce, produkční a manažerské práce organizátora, a v případě výstaviště dále základní osvětlení pavilonu, pořadatelskou službu, základní ostrahu areálu výstaviště v nočních hodinách a požární ochranu, základní úklid pavilonu a exteriéru výstaviště mimo výstavní expozice a odvoz odpadu. Provádění úklidu plochy účastníka si zajišťuje na své náklady účastník sám, není-li úklid plochy účastníka výslovně sjednán jako speciální služba, v takovém případě je účastník povinen zaplatit organizátorovi stanovenou cenu za tuto službu. V případě základních služeb zahrnujících přívod elektrického proudu, připojení vody a odpadu se jedná o paušální částku za připojení vč. odběru el. energie/vody za celou dobu trvání akce, účastník se zavazuje využívat organizátorem poskytnuté zdroje efektivně a šetrně. Jakékoli další provozní náklady spojené s užíváním plochy účastníka, resp. s expozicí (např. náklady na úklid, vysílací poplatky, vč. poplatků OSA, z.s., pojištění atp.) nese a hradí přímo účastník.
Ceny uvedené v závazné přihlášce, jakož i ceny v cenové nabídce organizátora, jsou uvedeny v Kč bez DPH, pokud není výslovně uvedeno jinak. K těmto cenám bude připočtena DPH v zákonné výši.
V případě prodlení účastníka se zaplacením jakékoli platby organizátorovi dle smlouvy vč. těchto ZÁVAZNÝCH PODMÍNEK K ÚČASTI a ORGANIZAČNÍCH POKYNŮ K AKCI (tedy zejm. vč. prodlení se zaplacením smluvních pokut) a/nebo v případě prodlení účastníka déle než 24 hodin s vyklizením a předáním plochy účastníka či jakékoli její části zpět organizátorovi v souladu se smlouvou, je organizátor oprávněn zadržet movité věci účastníka vč. sortimentu či jejich část z plochy účastníka a v případě prodlení účastníka s vyklizením plochy účastníka též převzít plochu účastníka jakýmkoliv způsobem, znemožnit účastníkovi další užívání plochy účastníka a vyklidit ji, a umístit tyto zadržené či vyklizené věci vč. sortimentu do skladu osoby vybrané dle uvážení organizátora za účelem zajištění splnění povinnosti účastníka, s níž je účastník v prodlení, to vše na odpovědnost a náklady účastníka. Účastník se zavazuje zaplatit organizátorovi veškeré náklady vynaložené na převzetí plochy účastníka a její vyklizení a/nebo uskladnění veškerých zadržených či vyklizených věcí vč. sortimentu dle tohoto odstavce, a to do 15 dnů ode dne doručení vyúčtování těchto nákladů.
STORNO PODMÍNKY
Účastník je oprávněn vypovědět smlouvu (tedy zrušit svou účast na akci) pouze písemnou výpovědí doručenou organizátorovi (postačí e-mailem) před zahájením akce; výpověď se sjednává bez výpovědní doby.
V případě doručení výpovědi organizátorovi v době delší než 35 dnů (tj. 36 dnů a více) přede dnem zahájení akce (tj. před prvním dnem doby trvání akce) organizátor dle skutkového stavu věci i) nevystaví účastníkovi zálohovou fakturu, ii) stornuje zálohovou fakturu a po skončení akce vrátí účastníkovi účastníkem skutečně uhrazenou sjednanou cenu.
V případě doručení písemné výpovědi (zrušení účasti na akci) organizátorovi ve lhůtě 35 až 21 dnů před zahájením akce, se účastník zavazuje uhradit organizátorovi částku ve výši 50 % z celkové ceny všech sjednaných položek (50 % sjednané ceny); organizátor je oprávněn započíst tuto pohledávku za účastníkem na již případně uhrazenou sjednanou cenu a po skončení akce vrátí účastníkovi pouze částku přesahující 50 % skutečně uhrazené sjednané ceny.
V případě doručení písemné výpovědi (zrušení účasti na akci) ve lhůtě 20 až 0 dnů před zahájením akce a/nebo v průběhu trvání akce, se účastník zavazuje uhradit organizátorovi částku ve výši 100 % z celkové ceny všech sjednaných položek (100 % sjednané ceny); organizátor je oprávněn započíst tuto pohledávku za účastníkem na již případně uhrazenou sjednanou cenu a po skončení akce účastníkovi na skutečně uhrazenou sjednanou cenu ničeho nevrací.
VÝSTAVBA EXPOZIC, PRŮBĚH A UKONČENÍ AKCE
Termín montáže, demontáže a provozní doby (průběh) akce (výstavy) určuje organizátor a informuje o tom účastníky akce v přiměřeném časovém předstihu před zahájením akce (výstavy) prostřednictvím „ORGANIZAČNÍCH POKYNŮ K AKCI", příp. dalších organizačních pokynů, které zašle na e-mailovou adresu účastníka uvedenou v závazné přihlášce a uveřejní na webových stránkách organizátora.
Exponáty (sortiment) musí být poskytovány/prezentovány po celou dobu trvání akce pro veřejnost, není povoleno rozebírat nebo balit expozice před oficiálním ukončením akce pro veřejnost, jednotlivé dny konání (trvání) akce není povoleno ukončit poskytování/prezentování sortimentu před skončením návštěvní (otevírací) doby pro veřejnost a uzavřít či vyklízet expozici před skončením návštěvní (otevírací) doby pro veřejnost.
V případě porušení povinnosti účastníka poskytovat/prezentovat sortiment po celou dobu trvání akce pro veřejnost v souladu dle tohoto oddílu VÝSTAVBA EXPOZIC, PRŮBĚH A UKONČENÍ AKCE, zejména v případě porušení zákazu uzavřít či vyklízet expozici před skončením návštěvní (otevírací) doby pro veřejnost, se účastník zavazuje zaplatit organizátorovi smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každé jednotlivé porušení takové povinnosti s tím, že v případě trvajícího porušení povinnosti (porušení zákazu) se za každé jednotlivé porušení považuje každá jedna započatá hodina, v níž porušení trvá.
V průběhu návštěvní (otevírací) doby pro veřejnost není účastník oprávněn se v prostorách akce pohybovat jakýmikoli dopravními prostředky (zejména motorovými vozidly). V případě porušení tohoto zákazu se účastník zavazuje zaplatit organizátorovi smluvní pokutu ve výši 5.000,- Kč za každé jednotlivé porušení zákazu pohybovat se v průběhu návštěvní (otevírací) doby pro veřejnost v prostorách akce dopravními prostředky.
Účastník je povinen udržovat expozici v čistotě a pořádku po celou dobu trvání akce. Expozice nesmí z bezpečnostních důvodů přesahovat do komunikace. Exponáty (sortiment) musí být umístěny pouze v rámci plochy účastníka, není povoleno sortiment umisťovat mimo (zejména před) plochu účastníka.
PROPAGACE A REKLAMA
Účastník akce je oprávněn propagovat své exponáty (sortiment) pouze ve vlastní expozici tak, aby nerušil ostatní účastníky akce. Umístění billboardu, poutačů, transparentu nebo rozsev plakátů mimo vlastní expozici je možný pouze v místech k tomu organizátorem určených a pouze v rozsahu stanoveném či odsouhlaseném organizátorem, a to vždy až po zaplacení stanoveného poplatku (ceny).
Jakoukoli hudební či akustickou produkci (včetně například vyvolávání nabídky sortimentu, a to i hlasitým voláním bez použití techniky) je účastník oprávněn provést jen s předchozím souhlasem organizátora. Účastník je dle obecně závazných právních předpisů povinen při provozování hudební, televizní a jiné obdobné produkce na poskytnuté ploše účastníka tuto činnost samostatně ošetřit a sjednat příslušné smlouvy (licenci) s příslušnými správci kolektivních práv (zejm. OSA, INTERGRAM) a uhradit příslušné poplatky a odměny umělců a provozovatelů.
BEZPEČNOST A POJIŠTĚNÍ
Účastník prohlašuje, že je držitelem všech podnikatelských či jiných oprávnění potřebných pro účast na akci a předvádění, vystavovaní, nabízení, prodej či jakékoli jiné poskytování či prezentovaní sortimentu v souladu s právními předpisy a tyto se zavazuje udržovat platné a účinné až do skončení trvání akce a splnění všech svých závazků souvisejících se svou účastí na akci. Účastník akce je povinen při účasti na akci dodržovat obecně závazné právní předpisy České republiky vč. technických norem, a to zejména v oblasti bezpečnosti a ochrany zdraví při práci, ochrany životního prostředí, hygienických norem, odpadového hospodářství, dopravní a protipožární předpisy, a to včetně interních předpisů a směrnic organizátora stanovujících provozně-technické podmínky v prostoru akce, s nimiž byl účastník seznámen. Dále je účastník povinen respektovat pokyny organizátora a jím pověřených osob a řídit se pokyny strážní služby při vjezdu dopravním prostředkem do prostoru akce, zejm. areálu výstaviště. Účastník je povinen postupovat tak, aby jeho činností nebylo ohrožováno dobré jméno organizátora a zřizovatele. S návštěvníky akcí se účastník zavazuje komunikovat v českém jazyce, nedohodne-li se s konkrétní osobou na jiném jazyce, jež tato osoba upřednostňuje před českým jazykem.
Parkování vozidel v areálu výstaviště je zakázáno, mimo výjimek udělených organizátorem akce (výstavy). V případě udělení výjimky (na níž nemá účastník právní nárok) bude účastníkovi vydán zvláštní parkovací průkaz. Vydání tohoto parkovacího průkazu může být organizátorem zpoplatněno. Výše poplatku je určena individuálně dle velikosti akce. S platným parkovacím průkazem je možné v areálu výstaviště parkovat, ale pouze na místech k tomu určených.
V případě parkování vozidla v areálu výstaviště bez platného parkovacího průkazu účastníka a/nebo mimo místa k parkování určená, případně mimo stanovenou dobu, se účastník zavazuje zaplatit organizátorovi smluvní pokutu ve výši 2.000,- Kč za každé jednotlivé porušení takové povinnosti účastníka.
Stání vozidel ve vjezdech a na příjezdových trasách prostoru akce je povoleno pouze na dobu nezbytně nutnou, a to výlučně v časech určených „ORGANIZAČNÍMI POKYNY K AKCI".
V areálu výstaviště i na ploše účastníka mimo výstaviště je ZAKÁZÁNO NOCOVAT, RESP. ÚČASTNÍKŮM A VEŠKERÝM OSOBÁM NA STRANĚ ÚČASTNÍKŮ JE ZAKÁZÁNO ZDRŽOVAT SE V AREÁLU VÝSTAVIŠTĚ MIMO ČASY uvedené v ORGANIZAČNÍCH POKYNECH K AKCI. V pavilonech a jakýchkoli vnitřních prostorech výstaviště je zakázáno kouřit, a to včetně elektronických cigaret a obdobných zařízení.
Jakékoli provozní či podnikatelské riziko spojené s účastí na akci nese účastník akce. Organizátor upozorňuje, že v případě výstaviště nejsou účastníkům poskytované stánky uzamykatelné a ostraha areálu výstaviště je zajištěna pouze v nočních hodinách, ostraha areálu výstaviště není zajišťována v době návštěvní (otevírací) doby akce pro veřejnost ani v době otevření prostoru akce pro účastníky. Prostory akce mimo výstaviště nejsou ze strany organizátora zabezpečeny žádným způsobem. Organizátor není povinen sjednat jakékoli pojištění týkající se účastníků či jejich majetku. Příslušné pojištění majetku (zejm. pojištění proti krádeži, požárům a jiným rizikům vč. přírodních vlivů) je v plné odpovědnosti účastníka, který si takové pojištění sjedná na své náklady. Organizátor nenese odpovědnost za ztráty, zničení, poškození, odcizení atp. exponátů (sortimentu) a zařízení či vybavení expozice (stánku) ani za jakýkoli jiný majetek či věci účastníka ani jakékoli osoby na straně účastníka.
Účastník je povinen organizátora neprodleně informovat o závadě, poškození či škodě na majetku organizátora, resp. zřizovatele, jinak odpovídá za škodu, která by nesplněním této povinnosti vznikla.
Účastník je povinen předcházet škodám na majetku organizátora, resp. zřizovatele, jakož i třetích osob, zejména v prostoru akce. Účastník je odpovědný za veškeré jím způsobené škody na majetku organizátora, zřizovatele nebo ostatních účastníků akce, a to i v případě, že škodu způsobily třetí osoby na straně účastníka či účastník tuto škodu nezavinil. Účastník se zavazuje po celou dobu akce mít platně a účinně sjednané pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou účastníkem v rámci jeho činnosti či v souvislosti s ní třetím osobám.
REKLAMACE
Účastník je oprávněn uplatnit reklamaci (vytknout vadu) plnění organizátora v rozporu s uzavřenou smlouvou, a to výlučně formou písemného zápisu sepsaného účastníkem s osobou na straně organizátora (zejm. garant pavilonu) s označením vady (rozporu se smlouvou); reklamaci je účastník povinen uplatnit bez zbytečného odkladu poté, co mohl zjistit rozpor s uzavřenou smlouvou, nejpozději však v den ukončení akce. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel; účastník se tímto ve smyslu § 1916 odst. 2 ObčZ vzdává práv z vadného plnění, nebudou-li uplatněna ve lhůtě a způsobem dle tohoto článku.
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
V případě, že organizátor v důsledku závažných okolností (např. mimořádně nepříznivé meteorologické podmínky, živelné pohromy či jiné přírodní katastrofy, epidemie, pandemie, jiné závažné hygienické události, ozbrojené konflikty, povstání, stávky zaměstnanců či jakékoli případy vyšší moci, atp.) nemůže akci (výstavu) zahájit, nebo zajistit její konání po celou původně stanovenou dobu na celém prostoru akce nebo na jeho části, je organizátor oprávněn smlouvy vypovědět (postačí e-mailem) bez výpovědní doby; uvedené právo organizátora na výpověď smlouvy platí stejně, může-li organizátor akci dle svého uvážení zahájit nebo v ní pokračovat jen s vynaložením nepřiměřeně vysokých nákladů a/nebo s podstoupením neúměrného rizika spojeného s takovou akcí. Doručením výpovědi veškeré závazky vzniklé organizátorovi z uzavřené smlouvy či v souvislosti s ní zanikají. V tomto případě nepřísluší účastníkovi akce žádný nárok na jakoukoli slevu ze sjednané ceny, vrácení zaplacené sjednané ceny, ani mu nepřísluší zproštění jeho závazku zaplatit sjednanou cenu ani náhradu jakýchkoli vzniklých škod s tím, že účastník se pro tento případ jakýchkoli nároků na slevu, vrácení zaplacené sjednané ceny či jakékoli škody vzdává.
Účastník akce je povinen seznámit se s těmito ZÁVAZNÝMI PODMÍNKAMI K ÚČAST, ORGANIZAČNÍMI POKYNY K AKCI a dalším obsahem smlouvy a seznámit s nimi i všechny své zaměstnance, případně další osoby, které budou po dobu konání akce v prostoru akce na straně účastníka působit. Účastník odesláním (předáním) závazné přihlášky organizátorovi s těmito ZÁVAZNÝMI OBCHODNÍMI PODMÍNKAMI vč. ORGANIZAČNÍCH POKYNŮ K AKCI bezvýhradně souhlasí, a dále bezvýhradně souhlasí i s PROVOZNÍM ŘÁDEM VÝSTAVIŠTĚ, je-li akce konána na výstavišti, a provozním řádem akce, byl-li s ním organizátorem předem seznámen.
Účastník je povinen zajistit souhlas osob na straně účastníka uvedených ve smlouvě (zejm. kontaktní a zmocněné osoby) se zpracováním veškerých osobních údajů, jejichž zpracování je nezbytné pro plnění smlouvy. Takovým osobám náleží práva subjektů údajů podle nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679, obecného nařízení o ochraně osobních údajů (GDPR)
Práva a povinnosti organizátora a účastníka, resp. zájemce, vzniklé na základě smlouvy o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb nebo v souvislosti se smlouvou se řídí právním řádem České republiky.
Jakékoli spory vyplývající ze smlouvy o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb nebo v souvislosti se smlouvou, resp. účastí účastníka na akci, budou řešeny nejprve dohodou. Pokud by se stranám nepodařilo vyřešit spor smírnou cestou, může se kterákoli ze stran obrátit na obecný soud ČR. Ve smyslu ustanovení § 89a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád, ve znění pozdějších předpisů, se strany dohodly, že místně příslušným soudem k projednání a rozhodnutí sporů a jiných právních věcí vyplývajících ze smlouvy o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb založeného právního vztahu, jakož i ze vztahů s tímto vztahem souvisejících, je Okresní soud v Litoměřicích (je-li věcně příslušný okresní soud), resp. Krajský soud v Ústí nad Labem (je-li věcně příslušný krajský soud).
Pokud se jakékoliv ustanovení smlouvy (vč. ZÁVAZNÝCH OBCHODNÍCH PODMÍNEK, ORGANIZAČNÍCH POKYNŮ K AKCI) stane neplatným, právně neúčinným, zdánlivým nebo nevymahatelným, zůstanou zbývající ustanovení v plné platnosti a účinnosti.
Organizátor je oprávněn smlouvu o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb vypovědět za podmínek výše uvedených v těchto ZÁVAZNÝCH PODMÍNKÁCH K AKCI, a dále též výpovědí (postačí e-mailem) bez výpovědní doby v případě, že účastník i přes výzvu organizátora (postačí ústně) hrubě či opakovaně porušuje své povinnosti a účastník nápravu nezjednal ani v dodatečně poskytnuté lhůtě, a to zejména v případech, kdy:
- účastník užívá plochu účastníka či její část v rozporu se sjednaným účelem;
- účastník přenechá plochu účastníka či její část k užívání třetí osobě bez předchozího písemného souhlasu organizátora;
- účastník jinak porušuje své povinnosti vyplývající ze smlouvy, jejichž porušení může vést ke vzniku škody či jiné újmy na straně organizátora či zřizovatele;
Organizátor je dále oprávněn smlouvu o užívání plochy a poskytnutí souvisejících služeb vypovědět (postačí e-mailem) bez výpovědní doby v případě, že účastník poruší svou povinnost zvlášť závažným způsobem; porušením povinnosti účastníka zvlášť závažným způsobem se rozumí zejména:
- účastník je v prodlení se zaplacením sjednané ceny déle než dva (2) dny;
- účastník provádí stavební či jiné úpravy plochy účastníka či jejich části bez předchozího písemného souhlasu organizátora;
- účastník pozbude příslušná oprávnění potřebná pro účast na akci (zejm. poskytování či prezentaci sortimentu) v souladu s právními předpisy;
- vůči účastníku je zahájeno insolvenční řízení, účastník je v úpadku, na jeho majetek je prohlášen konkurs nebo pokud účastník vstoupí do likvidace.
Výpověď organizátora se sjednává bez výpovědní doby. Účastník je povinen expozici okamžitě uzavřít a vyklidit a předat vyklizenou plochu účastníka vč. poskytnutého vybavení v den doručení výpovědi po skončení návštěvní (otevírací) doby pro veřejnost.
Pro případ, kdy organizátor využije svého práva smlouvu vypovědět v důsledku porušení povinností účastníka nepřísluší účastníkovi akce žádný nárok na jakoukoli slevu ze sjednané ceny, vrácení zaplacené sjednané ceny, ani mu nepřísluší zproštění jeho závazku zaplatit sjednanou cenu ani náhradu jakýchkoli vzniklých škod s tím, že se účastník pro tento případ vzdává jakéhokoli práva na poskytnutí slevy, vrácení zaplacené sjednané ceny či jakékoli škody; tímto ujednáním není dotčeno ani omezeno právo organizátora domáhat se v plné výši a rozsahu náhrady škody vzniklé porušením povinnosti účastníka.
Účastník je oprávněn jednostranně ukončit smlouvu pouze písemnou výpovědí doručenou organizátorovi (postačí e-mailem), a to výlučně za podmínek dle těchto ZÁVAZNÝCH PODMÍNEK K ÚČASTI: i) účastník je oprávněn jednostranně ukončit smlouvu písemnou výpovědí doručenou organizátorovi za podmínek uvedených v oddílu STORNO PODMÍNKY, ii) po zahájení akce je účastník oprávněn smlouvu vypovědět výlučně v případě, že plocha účastníka se bez zavinění účastníka stane nezpůsobilá ke sjednanému účelu užívání a organizátor nezajistí nápravu v přiměřené lhůtě, nejméně však ve lhůtě 24 hodin ode dne doručení písemné výzvy účastníka k nápravě.
Výpovědí smlouvy kteroukoli ze stran nezanikají povinnosti stran (zejm. účastníka) k náhradě újmy a k úhradě smluvních pokut za závazky, které byly porušeny některou ze stran před ukončením smlouvy, a dále ty závazky, které mají vzhledem ke své povaze trvat i po skončení smlouvy.
Veškeré smluvní pokuty jsou splatné na výzvu organizátora (postačí ústně) ihned na místě akce, nestanoví-li organizátor v konkrétním případě jinak. V případě nezastihnutí účastníka v prostoru akce organizátor účastníkovi zašle doklad (výzvu) na úhradu smluvní pokuty, kde bude stanoven termín úhrady vč. doložení zápisu z provedené kontroly na místě. Ujednáním ani zaplacením smluvní pokuty není dotčeno ani omezeno právo organizátora domáhat se v plné výši a rozsahu náhrady škody vzniklé porušením povinnosti účastníka, na kterou se vztahuje smluvní pokuta; ust. § 2050 ObčZ se dohodou stran neuplatní.
Organizátor a zájemce/účastník budou komunikovat e-mailem zasílaným zájemcem/účastníkem na adresu organizátora uvedenou pro referenta výstavy či manažera výstavy dané akce (vyjma závazné přihlášky, která je doručována na e-mailovou adresu pro přihlášky) a e-mailem zasílaným organizátorem na e-mailovou adresu zájemce/účastníka uvedenou v závazné přihlášce na danou akci, není-li výše stanoveno, že postačí ústní komunikace. Organizátor je oprávněn se zájemcem komunikovat z jakékoli e-mailové adresy organizátora. V případě změny svých kontaktních údajů je účastník povinen o této změně organizátora písemně (postačí e-mailem) bez zbytečného odkladu informovat. E-mailová zpráva ze strany organizátora je doručena okamžikem odeslání předmětné zprávy z e-mailové adresy organizátora na e-mailovou adresu zájemce uvedenou v závazné přihlášce nebo na později sdělenou e-mailovou adresu účastníka. V případě komunikace na místě akce je organizátor oprávněn předat písemnou listinu jakékoli osobě na straně účastníka přítomné v prostorech plochy účastníka, písemná listina (vč. např. výpovědi smlouvy, výzvy ke zjednání nápravy, vyčíslení smluvní pokuty, apod.) je doručena okamžikem předání listiny osobě na straně účastníka, a to i v případě, že tato osoba odmítne listinu převzít. Předání písemné listiny organizátora je oprávněna učinit jakákoli osoba na straně organizátora, zejm. garant pavilonu, referent výstavy, manažer výstavy, statutární orgán, apod.
Účastník je oprávněn postoupit pohledávky vyplývající ze smlouvy třetím osobám pouze po předchozím písemném souhlasu organizátora.
V rozsahu přípustném dle příslušných právních předpisů se ustanovení § 1748, § 1793, §§ 1798 až1800, § 2208 odst. 1 a 2, § 2209, § 2210 odst. 2 a3, § 2212 odst. 2 a 3, § 2219 odst. 2, § 2223, § 2226 odst. 2, § 2227, § 2230, § 2233 odst. 2, § 2285, § 2287, § 2304 odst. 2, § 2305 poslední věta, § 2308, § 2314, § 2315 o náhradě zákaznické základny, § 2335 odst. 1, § 2337, § 2338, § 2339, § 2344, ObčZ se pro účely smlouvy neuplatní, a to ani analogicky. Účastník na sebe přebírá nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 ObčZ.